Benz b. Hakim'in dedesi yoluyla gelen bir rivayeti, Ebu Davut nakletti. Benz b. Hakim'in dedesi Resülullah'a (s.a.v) şöyle ...
Benz b. Hakim'in dedesi Resülullah'a (s.a.v) şöyle sorar:
- Ya Resülullah! (s.a.v) edep yerlerimi kime gösterelim?
Resülullah (s.a.v) buyurdu ki:
- Avret mahallini, hanımın ve sahip olduğun cariyenin dışında herkesten koru.
Ben tekrar sordum:
-Ya Resülullah!(s.a.v) insanlar bir arada olursa nasıl olur?
Şöyle buyurdu:
-Onlara bakmamaya gücün yeterse,bakma!
-İçimizden biri, tek başına olursa?
-İnsanlardan çok, Allah utanılmaya layıktır.[1]
Ebu Said el-Hudri'ye (r.a) dayanarak, Ebu Davud'un rivayetine göre Ha. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:
"Erkek erkeğin edep yerine bakmasın, kadın da kadının edep yerine bakmasın. Erkekle erkek aynı elbise içine girmesin."[2]
Tenha bir yerde yıkanırken, hiç kimse görmese de peştemalsız yıkanmak mekruhtur.
Ata, (Ata; O, İbn-ü Ebi Rebah Ebu Muhammed el-Kureyşi'dir Ebu Hanife onun hakkında şöyle dedi: "Ata'dan daha faziletli bir kişi görmedim." Hicri 114 senesinde vefat etti, Daha geniş bilği için bkz. Tekiretü'l Huffaz, 1/98,90)
Ya'la b. Ümeyye'den, ondan da Ebu davud'un rivayetine göre, Peygamber (s.a.v) peştemalsız yıkanan birini gördü. Bunun üzerine mimbere çıktı, Allah'a hamd ve sena ettikten sonra şöyle buyurdu:
"Allah örtülüsür. Örtünmeyi ve hayayı sever. Biriniz yıkanacağı zaman örtünsün [3]
Suya yıkanmak için girecek olursa, örtüsüz girmekde geNE mekruhtur. Çünkü suyun içinde yaşayan canlılar vardır. Cabir b. Abdullah'ın (r.a) Peygamber'den (s.a.v.) rivayet ettiğine göre:
"Peygamberimiz (s.a.v) insanın suya peştemalsız girmesi yasaklanmıştır."[4]
Hz. Hasan (r.a.), şöyle demiştir:
"Suyun içinde yaşayanlar vardır. Suyun sakinlerinden utanmak en çok bize yakışır."
İmam Ahmed b. Hambel'den bir başka rivayette örtüsüz suya dalmak mekruh sayılmıştır. Çünkü kendisine şöyle soruldu:
-Bir kimse ırmak kenarında olsa, kendisini gören hiç kimsede olmasa, bu kişinin peştemalsız olarak suya girmesinde bir sakınca varmı dır?
Dedi ki:
-Ümit ederim! (ki, yoktur!)
Bu, "Bunda bir sakınca yok!) anlamına gelir.
Ama ilk rivayet en uygun olanıdır. Yani peştemaksız suya girilmemelidir.
1] Ebu Davud, 4017; Tirmizi, 2794; İbn-i Mace, 1920; Ahmed b. Hambel,5/3-4.
2] Ebu Davud, 4018; Müslim, Hayız, 74; Tirmizi, 2793.
3] Ebu Davud,4012; Ahmed b. Hambel4/224.
4]Hakim, 1/162; Buhari ve Müslim'in şartına göre hadisi sahih kabul etti. Zehebi ise Müslim şartına göre sahih kabul etti.
Hiç yorum yok