Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ads

//

Canlı Akış

latest

Cıplak yıkanmak ve cıplaklık meselesi

Benz b.  Hakim'in dedesi yoluyla gelen bir rivayeti, Ebu Davut nakletti. Benz b. Hakim'in dedesi Resülullah'a (s.a.v) şöyle ...

Cıplak yıkanmak ve cıplaklık meselesi
Benz b.  Hakim'in dedesi yoluyla gelen bir rivayeti, Ebu Davut nakletti.

Benz b. Hakim'in dedesi Resülullah'a (s.a.v) şöyle sorar:

- Ya Resülullah! (s.a.v) edep yerlerimi kime gösterelim?


Resülullah (s.a.v) buyurdu ki:


- Avret mahallini, hanımın ve sahip olduğun cariyenin dışında herkesten koru. 


Ben tekrar sordum:


-Ya Resülullah!(s.a.v) insanlar bir arada olursa nasıl olur?

Şöyle buyurdu:


-Onlara bakmamaya gücün yeterse,bakma!


-İçimizden biri, tek başına olursa?


-İnsanlardan çok, Allah utanılmaya layıktır.[1]



Ebu Said el-Hudri'ye (r.a) dayanarak, Ebu Davud'un rivayetine göre  Ha. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:


"Erkek erkeğin edep yerine bakmasın, kadın da kadının edep yerine bakmasın. Erkekle erkek aynı elbise içine girmesin."[2]


Tenha bir yerde yıkanırken, hiç kimse görmese de  peştemalsız yıkanmak mekruhtur.


Ata, (Ata; O, İbn-ü Ebi Rebah Ebu Muhammed el-Kureyşi'dir Ebu Hanife onun hakkında şöyle dedi: "Ata'dan daha faziletli bir kişi görmedim." Hicri 114 senesinde vefat etti, Daha geniş bilği için bkz. Tekiretü'l Huffaz, 1/98,90) 


Ya'la b. Ümeyye'den, ondan da Ebu davud'un rivayetine göre, Peygamber (s.a.v) peştemalsız yıkanan birini gördü. Bunun üzerine mimbere çıktı, Allah'a hamd ve sena ettikten sonra şöyle buyurdu:


"Allah örtülüsür. Örtünmeyi ve hayayı sever. Biriniz yıkanacağı zaman örtünsün [3]

Suya yıkanmak için girecek olursa, örtüsüz girmekde geNE mekruhtur. Çünkü suyun içinde yaşayan canlılar vardır. Cabir b. Abdullah'ın (r.a) Peygamber'den (s.a.v.) rivayet ettiğine göre:

"Peygamberimiz (s.a.v) insanın suya peştemalsız girmesi yasaklanmıştır."[4]


Hz. Hasan (r.a.), şöyle demiştir:


"Suyun içinde yaşayanlar vardır. Suyun sakinlerinden utanmak en çok bize yakışır."


İmam Ahmed b. Hambel'den bir başka rivayette örtüsüz suya dalmak mekruh sayılmıştır. Çünkü kendisine şöyle soruldu:


-Bir kimse ırmak kenarında olsa, kendisini gören hiç kimsede olmasa, bu kişinin peştemalsız olarak suya girmesinde bir sakınca varmı dır? 


Dedi ki:


-Ümit ederim! (ki, yoktur!)


Bu, "Bunda bir sakınca yok!) anlamına gelir.


Ama ilk rivayet en uygun olanıdır. Yani peştemaksız suya girilmemelidir.



1]  Ebu Davud, 4017; Tirmizi, 2794; İbn-i Mace, 1920; Ahmed b. Hambel,5/3-4.
2] Ebu Davud, 4018; Müslim, Hayız, 74; Tirmizi, 2793.
3] Ebu Davud,4012; Ahmed b. Hambel4/224.
4]Hakim, 1/162; Buhari ve Müslim'in şartına göre hadisi sahih kabul etti. Zehebi ise Müslim şartına göre sahih kabul etti.

Hiç yorum yok