Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ads

//

Canlı Akış

latest

Etek Tıraşı ve koltuk Altı Temizliği Nasıl Olur

Etek tıraşı ve koltuk altı kılları alma konusunda  Enes b. Malik'ten (r.a) (er-Riyad, s.33-34) rivayete göre şöyle demiştir: &quo...

Etek Tıraşı ve koltuk Altı Temizliği


Etek tıraşı ve koltuk altı kılları alma konusunda 
Enes b. Malik'ten (r.a) (er-Riyad, s.33-34) rivayete göre şöyle demiştir:

"Resulullah (s.a.v) bize kırk gün  belirtmişti ve bi onu geçirmezdik. 
Bıyıkları kısaltır, tırnaklarınızı keser, koltuk altı kıllarını alır,
etek tıraşı olurduk."[1]

Arkadaşlarımızdan bazıları şöyle demiştir:
"Bu kırk gün, yocular içindir.Evinde veya memlekette olan kişinin
yirmi günü geçirmesi uygun değildir. "

Üsteki hadisin sıhhati konusunda İmam Ahmed b. Hambel'den (r.a)
farklı görüşler rivayet etmiştir. ondan gelen bir rivayete göre,
bu hadis sahih değildir. Diğer bir rivayete göre ise bu hadiste
tayin edilen vakit, yani kırk günü ğeçirmemeyi delil olarak aldığı da
olmuştur.

Bu durumda etek tıraşı olmak müstehap olunca bunu yapacak ister hamam otu
ile yapar isterse ustura ile yapar, bu konuda serbesttir.

İmam Ahmet b. Hambel'den  (r.a) rivayet edildiğine göre
kendisi hamam otu ile etek tıraşı olmuştur.
 Yine Mansur b. habib b. Ebi Sabit'ten (r.a) Rivayet edildiğine göre, 
Hz. Ebu Bekir (r.a), Peygamberimize (s.a.v) e hamam otu hazırladı. 
sonrada Peygamberimiz (s.a.v) kendi etek tıraşını eliyle hamam otu
kullanarak yaptı.[2]  

Enes'den (r.a) gelen rivayete göre ise Hz. peygamber  (s.a.v),
etek tıraşını ustura ile olmuş, hamam otu hiç kullanmamıştır.
Kıllar uzadığında ustura ile tıraş olmuştur.[3]

Üsteki rivayetlerden anlaşıldığına göre. bir kimse etek tıraşı hariç,
diğer yerlerin tüylerini başkasına aldırabilir.
Ancak etek tıraşınıbizzat kendi yapmalıdır.

Bu mevzuda asılolan Ümmü Selmeden (r.a) rivayet edilen hadistir:

"Hz. Peygamber (s.a.v) etek tıraşını hamam otu kullanarak,
temizliğini kendisi yapardı."

Bazı lafızlara gelince, "Sıra kasık kısmına gelince, sonrasını kendi eliyle yapardı,"
şeklindedir.

İmam Ahmed b. Hambel bu görüşü benimsemiştir. Ebu Abbas Nesai şöyle demiştir:

" Biz Ebu Abdullah için hamam otu yapardık; ancak kasık kısmına gelince, kendisi yapardı"

Bu üsteki mana sabit olunca, kasık, baldır ve bacak tüylerini hamam otu ile almak
caiz olu. Ama ustura ile almakda caizdir.Zira tüy alan şeylerin en keskinleri arasın da
ustura ile almak caizdir. Hmam otu ile olduğu gibi,onunlada caizdir.

  Üste yapılan kıyası (karşılaştırmayı) Enes ibn-i Malik'ten yapılan rivayet teyit etmektedir.
  O şöyle demiştir: "Resulullah [s.a.v] asla hamam otu kullanmamıştır, tüyler uzayınca tıraş ederdi"[4]
  
  Burada ustura kullanmak hamam otu kullanmak yanlız kasık kılları içindir.
  Ümmü Selemenin rivayetinde böyle bir şey anlaşılmamalıdır. Oşöyle demiştir:
  
  " Resulullah (s.a.v), kasık tüylerini alınmasını kendisi yapardı."[5]
  
  Bu delalet eder ki, kasık tüyleri hariç, diğer yerlerini başkasına aldırdı.
  Bunun dışında ki yerler ise bacak kısımlarındaki tüyler olabilir.
  
  Baldır, bacak kısımlarındaki tüylerin  alınması hususunda yasak emride vardır.
  Bu kötü niyetli erkeklere kendini güzel göstermek amacıyla,
  kadınlara benzemek ve kadın tabiatlı olmaya yönelik olursa, caiz olmaz.
   
   Doğru olanı en iyi Allah bilir.
 
   [1] Ebu Davut, 4200;Tirmizi, 2758; ibn-i Mace, 295
   [2] İbni Mace, Edep,3752
   [3] Tarihi İsfahan,1/321;Ed-Dürü'l-Mensür,1/114
   [4] Tarihi İsfahan,1/321;Ed-Dürü'l Mensür,1/114
   [5] İbn-i Mace,Edep,3752
   İki Cihanda Saadet 1/10-11-12

Hiç yorum yok