Tadilierkan, İmam’ı A’zam ile İmam Muhammed’e göre vaciptir. Bu sebeple birincigörüşe göre tadili erkana riayet edilmeksizin kılınan...
Tadilierkan, İmam’ı A’zam ile İmam
Muhammed’e göre vaciptir. Bu sebeple birincigörüşe göre tadili erkana riayet
edilmeksizin kılınan bir namazı iade etmek = yeniden kılmak lazımdı, ikinci
görüşe göre ise bu halde yalnız sehiv secdesi lazım gelir. Fakat böyle bir
namazı iade etmek daha iyidir. Bununla ihtilaftan kurtulmuş olur. Nitekim bir
mekruh işlenerek kılınan namaz da yeniden kılmak vacip görürlmüştür.
Namazdan manevi bir zevk alan şahıslar namazda
tadili erkana riayet eder, acele etmekten sakınır, acele etmeyi tazime, adaba
adaba aykırı görürler.
Hayatın en faydalı, en kıymetli saatleri , ibadet ile geçen vakitlerdir.
Boş yere veya geçici bir fayda uğrunda saatlerini, günlerini harcayan
insanların namaz gibi değeri çok yüksek bir ibadetden, ebedi bir saadet
vesilesinden, ilahi bir huzur neşesindenbir an evvel çıkıp kurtulmaya
çalışmaları pek garip, pek acınacak bir hal değil midir?
Namazdan manevi bir zevk alan şahıslar namazda
tadili erkana riayet eder, acele etmekten sakınır, acele etmeyi tazime, adaba
adaba aykırı görürler.
Hayatın en faydalı, en kıymetli saatleri , ibadet ile geçen vakitlerdir.
Boş yere veya geçici bir fayda uğrunda saatlerini, günlerini harcayan
insanların namaz gibi değeri çok yüksek bir ibadetden, ebedi bir saadet
vesilesinden, ilahi bir huzur neşesindenbir an evvel çıkıp kurtulmaya
çalışmaları pek garip, pek acınacak bir hal değil midir?
Hiç yorum yok